donderdag 28 mei 2015

Haakpatroon Babymutsje

Een tijdje geleden haakte ik al deze leuke Babymutsjes !
(Zie mijn blogpost op Lindevrouwsweb


Deze Babymutsjes haakte ik met halve stokjes, 
want je kan met halve stokjes nog makkelijk elke toer doorhaken, 
zonder dat je een naad ziet. Met stokjes wordt dat al een stuk lastiger, vandaar...
Ik gebruikte de Baby Soft Wol van de Zeeman en haaknaald 4

Geinspireerd door het filmpje van Theresa Richardson:
 Baby Crochet Cap with Earflap Option - The Hat 
Kijk hier voor de video instructie
 Ik haakte deze babymutsje  zonder oorflappen.
Ik heb er een Nederlandse Beschrijving van gemaakt!

Haakpatroon Babymutsje:

Begin met 4 losse en de ring sluiten met 1 halve vaste 
  • Toer 1: 12 halve stokjes in de ring
  • Toer 2 : 2 halve stokjes in elk halfstokje van de vorige toer (totaal 24 steken)
  • Toer 3: 1 half stokje en 2 halve stokjes in dezelfde steek, dit herhalen (totaal 36 steken)
  • Toer 4: 1 half stokje in elke steek (totaal 36 steken)
  •  Toer 5: 1 half stokje, 1 half stokje, 2 halve stokjes in dezelfde steek, dit herhalen (totaal 48 steken)
  • Toer 6e - 20 Toer:alleen maar halve stokjes haken
  • Toer 21: vasten haken of afwerken met een vasten reverse, dus vasten in zijn achteruit voor een nog mooier randje 
Dus gewoon blijven tellen en doorhaken tot toer 6, 
maak evt. een lusje van een andere kleur 
om zo de toeren in de gaten te houden, 
daarna  doorgaan tot zo groot je het mutsje wil hebben,
bij mij is dat bij de 21 toer.

In hetzelfde haakpatroon haakte ik dit mutsje 
met katoen garen
CATANIA 
 met een bloempje erop
met haaknaald 4


Als je het mutsje wil omslaan, zie je zo toch nog het bloempje



Hier nog wat baby mutsjes met de Puff Stitch steek,
 lijkt op de Ananassteek 
Kijk hier voor de video instructie:


Groetjes Lindevrouw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten